Sol og Strand henter ny regionschef fra international rejse- og hotelbranche

33-årige Jonas Balle Pedersen tager over som regionschef i Nordjylland – og ser Sol og Strand som unik spiller i dansk og nordjysk turisme

33-årige Jonas Balle Pedersen

Sol og Strand Feriehusudlejning har sikret sig friske kræfter og en god portion nye ideer fra dansk og internationale turisme, da selskabet ansatte sin nye nordjyske regionschef.

Det blev nemlig 33-årige Jonas Balle Pedersen, der flyves ind til Sol og Strands hovedkontor i Hune fra stillinger i den internationale rejse- og hotelbranche gennem 10 år.

CHEF FOR 11 HOTELLER I ØSTRIG
Blandt andet tre år som direktør for 11 danskejede hoteller i Østrig, som i vintermånederne primært blev besøgt af skandinaviske gæster, som var på skiferie, mens tyske turister med ønsket om en aktiv ferie stod for hovedparten af belægningen på hotellerne om sommeren.

Der før var den nye regionschef i Sol og Strand gennem en årrække HR-chef og servicechef i den danske SkiGroup, som blandt andet ejer vestjyske Højmark Rejser.

Og Jonas Balle Pedersen, der i sommer flyttede til Aalborg, hvor hustruen er opvokset og har familie, glæder sig til at understøtte drift og udviklingen af Sol og Strand.

FALDET FOR TURISTBRANCHEN FOR LÆNGST
-Jeg skulle ikke tænke mig om to gange, da jeg fik muligheden for at blive en del af Sol og Strand. Jeg har haft et godt øje til feriehusudlejningsbranchen, som er dynamisk, varmhjertet og fyldt med positive mennesker. Og desuden er der en sund konkurrence, som stiller krav til vores indsatser – og det motiverer mig også.

-Jeg er for længst faldet for turisterhvervet og alle dele af erhvervets ambitioner om, at vi skal gøre feriegæster glade.

-Og så er der det særlige ved feriehusudlejningsbranchen – sammenlignet med rejse- og hotelbranchen, som jeg kommer fra – er at der skal tre til tango.

- Vi udlejer private feriehuse til feriegæster. Vi er nødt til hele tiden at have et to-delt fokus. Hvor feriegæsternes tilfredshed og samarbejdet med de private husejere går hånd i hånd. Det er et særligt ansvar, der påhviler os i Sol og Strand og andre feriehusudlejere– og det holder vi hinanden op på hver eneste dag.

-Hvert eneste feriehus er unikt – og det betyder også, at vi ikke kan lave et standardkoncept som så mange andre dele af rejse- og hotelbranchen. Det stiller store krav til os som branche.

SOL OG STRAND ER UNIK – BINDER IKKE HUSEJERE OG UDLODDER OVERSKUD TIL GODE FORMÅL
For Jonas Balle Pedersen tæller det også, at Sol og Strand er en unik spiller i feriehusudlejningsbranchen.

-Sol og Strand skiller sig ud på rigtig mange måder i branchen. Senest fortalt gennem et af vores seneste store tiltag, som handler om, at vi ikke binder feriehusejere til lange kontrakter, som forhindrer dem i at forlade os. I Sol og Strand er der ingen binding – og det betyder, at husejeren kan vælge Sol og Strand til, men også fra. Det tør vi god udfordre os selv på. Og det betyder, at alt, hvad vi laver, skal være i orden, og kvaliteten skal matche forventningerne hos både vores husejere og vores feriegæster.
Desuden skiller Sol og Strand sig blandt de største feriehusudlejere ud på ejerstrukturen.

-I Sol og Strand taler vi om ”ferie med det gode hjerte”. Det handler om, at vi er fondsejet, og at en god del af overskuddet går til velgørende og lokale formål. Der skal ikke tjenes penge til en multinational kapitalfond, hvilket gør, at vi altid kan holde et klart fokus på det lokale og på vores feriegæster og husejere. Den forskel vil styrke Sol og Strand i de kommende år – og det øger vores potentiale voldsomt, siger Jonas Balle Pedersen.

UNDERSTØTTER OG UDVIKLER OTTE NORDJYSKE BUREAUER
Han er som regionschef en del af Sol og Strands nationale ledergruppe, og har som regionschef ansvar for at understøtte driften af ni Sol og Strand-bureauer.

Det handler om Sol og Strand-bureauerne i Skagen, Lønstrup, Løkken, Læsø, Blokhus, Hals og Klitmøller. Desuden også samt det østjyske Ebeltoft-bureau.

NORDJYLLAND ER SOL OG STRANDS HJEMMEBANE – OG DET FORPLIGTER
Jonas Balle Pedersen er bevidst om, at Nordjylland er Sol og Strands hjemmebane.

-Det er vi stolte af, og det mener vi forpligter. Og vi bidrager meget gerne til de mange spændende udviklingsprojekter, der findes turistbranchen på tværs af hele Nordjylland. Vi ved, at feriegæstens helhedsoplevelse er vigtig for feriegæsternes valg af feriedestination. Derfor er vi meget opmærksomme på at bidrage til samarbejdet i det nordjyske turisterhverv og tage ansvar for udviklingen i de mange lokalområder i Nordjylland, hvor vi lever af at udleje ferieboliger, siger den nye nordjyske regionschef i Sol og Strand.

Jonas Balle Pedersen startede som regionschef i Sol og Strand 1. oktober.

JONAS BALLE PEDERSENS BLÅ BOG

• Ny regionschef for Sol og Strand i Nordjylland.
• Understøtter drift og udvikling i Sol og Strands otte bureauer i Nordjylland: Skagen, Lønstrup, Løkken, Læsø, Blokhus, Hals, Klitmøller og østjyske Ebeltoft
• Adm. direktør i STG Hotels med 11 hoteller i Østrig 2017-20.
• HR-chef i SkiGroup 2015-17
• Servicechef og guidechef i SkiGroup 2011-15.
• 33 år, gift og far til to drenge
• Bor i Aalborg

YDERLIGERE KOMMENTARER:
JONAS BALLE PEDERSEN, regionschef for Sol og Strand i Nordjylland, tlf. 28 10 35 88