Situationen omkring covid-19 bekymrer os alle, og vi har forståelse for, at der er mange spørgsmål, som trænger sig på. Hos Sol og Strand vil vi gøre alt for at hjælpe jer bedst muligt, og derfor har vi forsøgt at samle den vigtigste information.

Generelt
Gode råd og vejledning til rejsende til og på Bornholm
Vi har ikke lyst til at rejse på grund af situationen omkring covid-19. Kan vi afbestille det lejede sommerhus og få pengene retur?

Situationen p.t. i forhold til covid-19 ændrer ingenting i forhold til den normale procedure omkring aflysning og afbestilling jvf. lejebetingelserne.

Har Sol og Strand åbent?

Ja, alle vores 21 bureauer rundt omkring i landet har åbent, og vi glæder os til at hjælpe med at få et godt ophold i et af vores mange feriehuse.

Er det trygt at holde ferie i et sommerhus?

Ja – i forhold til andre ferieformer, så er et ophold i et sommerhus trygt og godt. I befinder jer i et feriehus midt i naturen og afgør selv, om I vil opsøge selskab, nyde samværet med familien eller vennerne eller blot være helt alene.

Vi gør altid vores ypperste for at sikre rengøringen af vores ferieboliger. Da vi blev bekendte med covid-19, blev der udarbejdet et sæt udvidet retningslinjer til vores rengøringspersonale. Retningslinjerne beskriver en række tiltag der tilsammen skal minimere risikoen for smittespredning i vores ferieboliger. Vores ansattes og feriegæsters sikkerhed har første prioritet, og vi gør hvad vi kan for at tilsikre at et ophold hos os er så sikkert som muligt.

Kan vi komme ind i vores lejede feriehus uden at skulle i kontakt med personale?

I forbindelse med ankomst, er det, nogle steder, muligt at afhente nøglen i en kuvert i en postkasse. Andre steder kan man benytte en personlig kode for at lukke sig ind i feriehuset, og i de tilfælde behøver I ikke at skulle møde på det lokale kontor, men kan koncentrere jer om at være sammen i feriehuset. Kontakt det lokale bureau for at høre om mulighederne i forbindelse med netop jeres sommerhus.

En eller flere af de medrejsende tilhører risikogruppen af særligt sårbare ved smitte med covid-19. Hvordan er vi stillet i forhold til vores forsikring?

Såfremt en lægeerklæring kan påvise, at vedkommende ikke er i stand at tilgå sommerhuset i den lejede periode på grund af sygdom, er I dækket via jeres afbestillingsforsikring. Man er ikke automatisk dækket af afbestillingsforsikringen, fordi man tilhører risikogruppen - i det tilfælde gælder de almindelige betingelser for annullering.

Vi ønsker at afbestille lejemålet, da vi gerne vil begrænse antallet af sociale kontakter

Situationen p.t. i forhold til covid-19 ændrer ingenting i forhold til den normale procedure omkring aflysning og afbestilling jvf. lejebetingelserne.

Ved smitte eller mistanke herom
Hvad gør vi, hvis en af os er blevet smittet med covid-19 umiddelbart inden vores ferie?

I skal sende en mail omkring jeres sygdom til annulleringer@sologstrand.dk. Herefter sender Sol og Strand et link til jer, der sætter jer i forbindelse med Gouda rejseforsikring. Det er dog vigtigt, at I kan dokumentere med en gyldig lægeerklæring.

Hvad gør vi, hvis vi får mistanke om, at en af os er smittet med covid-19 under vores ferie i sommerhuset?

En eller flere af de medrejsende tilhører risikogruppen af særligt sårbare ved smitte med covid-19. Hvordan er vi stillet i forhold til vores forsikring?

Såfremt en lægeerklæring kan påvise, at vedkommende ikke er i stand at tilgå sommerhuset i den lejede periode på grund af sygdom, er I dækket via jeres afbestillingsforsikring. Man er ikke automatisk dækket af afbestillingsforsikringen, fordi man tilhører risikogruppen - i det tilfælde gælder de almindelige betingelser for annullering.