Sol og Strand om 2022-sæsonen: Mange tyske gæster styrker optimismen efter to corona-år

Efter to år med specielle vilkår for den danske kystturisme ser feriehusudlejningsselskabet Sol og Strand Feriehusudlejning optimistisk på 2022-sæsonen.

Sol og Strand om 2022-sæsonen

Det fastslår Sol og Strands administrerende direktør, Per Dam, efter at selskabet er markant foran tyske forbookinger til 2022-sæsonen.

-Vi ser et stigende salg til tyske turister i 2022-sæsonen. Og det har vi gjort i flere uger. Det er rigtig godt – for tyskerne udgør normalt 70 procent af de udenlandske overnatninger i den danske turisterhverv.

TYSKE BOOKINGER 11 PROCENT OVER NIVEAU FØR COVID-19
-Ser vi på de tyske forbookinger til den kommende sæson, så ligger vi lige nu 11 procent over det niveau, som vi ”normalt” lå på før corona – vi er altså foran samme tidspunkt i 2019, hvor vi jo troede, vi kiggede ind i en normal sæson i 2020.

-Det gjorde vi så ikke. 2020 og 2021 var to meget specielle år på grund af covid-19 – og selv om tyskerne i løbet af de to sæsoner begyndte at komme tilbage til Danmark, så har vi alligevel manglet dem og de øvrige udenlandske gæster.

TROR PÅ STOR 2022-SÆSON
-Vi har været utroligt glade for de mange ekstra danske gæster de sidste to år, og vi tror faktisk, at der er mange, der har fået øjnene op for, at Danmark er et skønt ferieland. Vi håber derfor på, at vi også i 2022 vil se flere danskere i feriehusene sammenlignet med tiden før corona.

-Samtidigt glæder vi os rigtig meget over tyskerne nu kommer tilbage, og håber også, at der kommer gang i efterspørgslen igen fra Norge, Sverige og Holland. Vi glæder os her og nu over væksten i forbookinger fra vores tyske naboer – og hvis det bliver ved med at tage fart, så kommer den danske feriehusbranche til at se ind i en rigtig god sæson næste år, siger Per Dam.

-Det tegner faktisk så godt, at jeg allerede nu vil råde danske turister, som gerne vil i sommerhus i en bestemt egn i sommeren 2022, til allerede nu at booke det sommerhus, de ønsker at tilbringe deres ferie i. Ellers risikerer man simpelthen ikke at kunne få det, man ønsker sig allermest, siger Sol og Strand-direktøren.

YDERLIGERE KOMMENTARER:
PER DAM, adm. direktør i Sol og Strand Feriehusudlejning, tlf. 20 75 07 82