Sol og Strand Løkken flytter i nyt byggeri ved SuperBrugsen.

Gennem længere tid har Sol og Strand Løkken haft et ønske om at flytte til større lokaler og nu lykkes det. 1. maj 2021 rykker medarbejderne fra kontoret på Søndergade ind i en hel nybygget kontorbygning ved SuperBrugsen.

- Jeg glæder mig afsindigt til, at vi får mere plads til at tage hånd om vores gæster og vores husejere. Vi har oplevet en vækst i antallet af huse, der kommer til udlejning, og det stiller selvsagt krav om flere kvadratmeter både til at tage imod gæster og til lagerkapacitet. Med placeringen ved brugsen får vi ikke blot en meget synlig placering og langt mere optimale rammer men også mange parkeringspladser lige uden for døren, siger bureauchef i Løkken, Gabriele Greiner.

Den nye bygning bliver på 330 kvadratmeter og etableres syd for SuperBrugsen på en del af den nuværende parkeringsplads. SuperBrugsen bliver bygherre på projektet, der har byggestart 1. oktober. Det nye Sol og Strand-kontor er tegnet af arkitekt Jørgen Ussing og får samme udseende som bygningen, der i dag huser apotek og turistkontor – et projekt som SuperBrugsen ligeledes var bygherre på.

- Vi ønsker at tage aktiv del i byudviklingen i Løkken, og i lighed med Sol og Strand har vi stort fokus på mødet med gæsten/kunden. Vi ønsker, at besøgende skal føle sig velkomne i Løkken, uanset om de handler i brugsen, spiser på en af restauranterne eller lejer et sommerhus etc., siger uddeler Mogens Knudsen, der glæder sig over, at byggeriet indledes i kølvandet på covid-19 og dermed kan skabe ordrer i bogen hos lokale håndværkere.

Sol og Strand Løkken flytter i nyt byggeri ved SuperBrugsen.

For at realisere projektet har SuperBrugsen købt arealet, hvor kontoret skal opføres, af Hjørring Kommune. Desuden har brugsen forpligtet sig til at udbygge den runde parkeringsplads på Jyllandsgade for at kunne øge parkeringskapaciteten i området.

- Her etablerer brugsen 28 ekstra parkeringspladser og kommer dermed op på i alt 51 pladser på arealet. Samtidig skal pladsen gennemgå en renovering, fortæller Mogens Knudsen, der håber, at Hjørring Kommune efterfølgende vil se positivt på at tage del i finansieringen af øvrige lokale udviklingsprojekter.

- Vores håb er, at nogle af de midler, kommunen får ind i forbindelse med køb af jord, kan komme i spil igen i Løkken. Vi ønsker blandt andet at få etableret byportaler ved indfaldsvejene for på den måde at byde besøgende velkommen til en af Danmarks største badebyer, siger Mogens Knudsen.

Regionschef Jonna Kande ser frem til, at hendes medarbejdere kan tage det nye kontor i brug.

- Jeg er glad for, at den her løsning er kommet i spil, og jeg er overbevidst om, at det bliver startskuddet på et godt samarbejde, som bliver positivt for medarbejdere, gæster og husejere. På nogle af de store indflytningsdage har vi gæster, de står i kø langt ude på vejen. Nu bliver der mere plads, og gæsterne kan tilmed fordrive eventuel ventetid med indkøb, så det her bliver helt sikkert en win-win situation for alle parter, siger Jonna Kande.

Læs hele historien om hvordan et sommerhus på et stykke klitjord i Lyngså syd for Sæby blev startskuddet til Sol og Strand Feriehusudlejning. Læs også mere om Sol og Strand Fonden ved Margit og Kjeld.

Læs seneste pressemeddelelser fra Sol og Strand.